onsdag 6 juni 2012

Sex omgångar med tvål och vatten hjälper inte

Har bråttom, bråttom!
Konstaterar bara snabbt att håret höll dagen-efter-testet.
Och att även den läskiga ögonpennan gjorde det.
Inte bara dagen efter utan även två-dagar-efter-testet.
Men det är jag mindre glad över. Har en mycket mörk skuggring runt ögonen. Ser sjukligt ut. Allt det läskiga sminket gick bort, utom den här pennan som jag kämpade så med. Sex omgångar med tvål och vatten hjälper inte.
Vad ska jag göra?

/Första gångensminkad 30-åring

6 kommentarer:

  1. *LOL* Jag förstår ditt problem.
    Ögonpennan är med all sannolikhet vattenfast.
    Be Nikki komma över med en remover. Hon satte dig i den här situtationen. Hon får fixa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...Och du är ingen 30-åring än!

      Radera
    2. Det är den mest vattenfasta produkt jag någonsin stött på. Ja, Nikki är sannerligen skyldig mig det, men det är inte lätt att tvinga iväg henne till busstationen och där ta en av få bussar som går till byn. (Har jag nämnt att resan tar nästan en timme?). Inte ens när jag lockar med mat.
      Har inte fyllt än, men krisen har väl kommit strax innan. Hade du någon kris?

      Radera
    3. :( Aha. Transportsträcka. Jag förstår. Om du fortfarande känner dig tvättbjörnig så tycker jag att du införskaffar en makeup-remover (för vattenfasta produkter) på egen hand.
      Om jag hade jag en kris? Det korta svaret är ja. Men min kris kom långt innan 30-årsåldern. Känner mig lyckligt nog färdigkrisad på just ålderstemat :)

      Radera
  2. olivolja!! bästa sminkborttagningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olivolja?!?!?
      Det är visserligen något som finns i varje spanskt hushåll (har själv en femlitersdunk), men funkar det?

      Radera

ny gadget

ny gadget